Z wykonywaniem konkretnego zawodu wiąże się wiele aspektów. Osoby, które ubiegają się o pracę na danych stanowiskach, posiadają różne cechy osobowości (mniej lub bardziej przydatne), odmienne kwalifikacje i umiejętności. To dzięki rekrutacji pracowników istnieje możliwość zweryfikowania ich przydatności z bardzo dużym prawdopodobieństwem. Stosowanie określonych metod rekrutacji pozwala na uniknięcie pomyłek.
Rekrutacja pracowników a metody jej prowadzenia
Wypracowane współcześnie innowacyjne sposoby prowadzenia rekrutacji ułatwiają sprawdzenie kwalifikacji i umiejętności kandydatów. Pozwalają poza tym sprawdzić, czy posiadają oni niezbędne cechy osobowości. Do najbardziej efektywnych metod prowadzenia rekrutacji zalicza się, takie działania jak:
• Testy psychometryczne – służą do sprawdzenia zdolności poznawczych, wyróżniają się wysokim poziomem standaryzacyjnym,
• Testy praktyczne – polegają na wykonaniu określonego zadania,
• Bio-dane – forma jest zbliżona do kwestionariusza, a jego wypełnienie pozwala na zdobycie danych dotyczących biografii kandydata,
• Rozmowa kwalifikacyjna – jako kryterium podziału przyjmuje się dwa aspekty; liczbę osób przeprowadzających rozmowę oraz sposób zadawania pytań.
Tagi: rekrutacja pracowników
Najnowsze wpisy
- Rekrutacja pracowników a metody jej prowadzenia
- Pracownicy z Ukrainy
- Leasing pracowniczy – zalety
- Jakie korzyści niesie ze sobą praca tymczasowa?
- Nauka na życzenie, dla każdego